
Mer information
Produktnamn | Gissa teckningen |
---|---|
Innehåller | 300 kort med 6 spelpjäser, 1 tärning, 1 timglas, 2 ritblock och 2 pennor. |
Material | Plast, papper och trä |
Specifikationer | Antal spelare: 3-6 |
Kategori | Dryckesspel |
Artikelnummer | 4005 |
SPELET I KORTHET
- Alla mot alla - slutför uppgiften så snabbt som möjligt
- Fältet du befinner dig i är den kategori du ritar (startfältet är valfritt)
- Om du drar och de andra gissar rätt, slå tärningen och flytta det nummer du slår
- Den som gissar rätt får också flytta 2 steg fram i samma omgång
- Den som först är klar vinner spelet
- KATEGORI:
- Röd: Objekt
- Grönt: Åtgärder och händelser
- Blå: Natur
- Gul: personer, karaktärer och yrken
- Svart: tekniska termer och objekt
- Vitt: Filmer och böcker
I en gissning finns det 6 olika KATEGORIER som dras i de ovan nämnda KATEGORIERNA. När en deltagare ritar måste alla andra deltagare gissa vad det är som ritas. Den deltagare som gissar rätt måste flytta sin pjäs 2 fält framåt på spelplanen.
Fältet som din bricka ligger på visar vilket ord du ska rita. Startfältet är en frivillig kategori. Ta ett kort från kortleken, vänd på timglaset och börja rita. De andra spelarna/din motståndare måste ge sin bästa gissning om vad du ritar. De måste gissa tills det sista sandkornet har runnit ut ur timglaset.
Om ingen gissar rätt i tid kan lådan avslöja första bokstaven i det som spelaren försöker rita. Här måste de andra deltagarna fortsätta att gissa. Om en deltagare gissar ordet efter att den första bokstaven har avslöjats måste den deltagaren flytta sig 1 fält framåt. Om ingen kan gissa ordet får ingen flytta sina pjäser.
Du får inte skriva bokstäver, siffror eller tala när du ritar.
Gissa teckningen



Gissa teckningen är spelet där du spelar alla mot alla i kampen för att ta dig igenom spelplanen så snabbt som möjligt.
Frakt
Beställ innan kl. 17.00 på vardagar för klimatkompenserad leverans inom 1–3 arbetsdagar med GLS. Beställ före kl. 17.00 för att få din order skickad samma dag. Vi levererar till utlämningsställe, företag eller privat — valet är ditt!
Vi satsar på hållbarhet med återanvändbara kartonger och minimal plast. PartyVikings är en CO₂‑neutral webbutik och stödjer vindkraftsprojekt.
Efter beställning får du en orderbekräftelse, faktura och ett spårningslänk för ditt paket.
Retur
Vi erbjuder 100 dagars utökad returrätt. Du har 86 dagar på dig att meddela att du vill nyttja den, och ytterligare 14 dagar för retur. Skicka mejl till info@partyvikings.se med ditt ordernummer och vilka varor du vill returnera.
Vid reklamation mejla till info@partyvikings.se. Bifoga beskrivning, ordernummer och bilder på skadade varor. Vid transportskador även bilder på kartongsidor och GLS‑etikett.
Kundservice
Måndag–torsdag: 9:00–14:00
Fredag: 9:00–13:00
Kontakt
För frågor eller hjälp finns Kjeld, Sofie och Josefine till hands.
PartyVikings APS
Springbjervej 16
7183 Randbøl
Danmark
Mer information
Produktnamn | Gissa teckningen |
---|---|
Innehåller | 300 kort med 6 spelpjäser, 1 tärning, 1 timglas, 2 ritblock och 2 pennor. |
Material | Plast, papper och trä |
Specifikationer | Antal spelare: 3-6 |
Kategori | Dryckesspel |
Artikelnummer | 4005 |
SPELET I KORTHET
- Alla mot alla - slutför uppgiften så snabbt som möjligt
- Fältet du befinner dig i är den kategori du ritar (startfältet är valfritt)
- Om du drar och de andra gissar rätt, slå tärningen och flytta det nummer du slår
- Den som gissar rätt får också flytta 2 steg fram i samma omgång
- Den som först är klar vinner spelet
- KATEGORI:
- Röd: Objekt
- Grönt: Åtgärder och händelser
- Blå: Natur
- Gul: personer, karaktärer och yrken
- Svart: tekniska termer och objekt
- Vitt: Filmer och böcker
I en gissning finns det 6 olika KATEGORIER som dras i de ovan nämnda KATEGORIERNA. När en deltagare ritar måste alla andra deltagare gissa vad det är som ritas. Den deltagare som gissar rätt måste flytta sin pjäs 2 fält framåt på spelplanen.
Fältet som din bricka ligger på visar vilket ord du ska rita. Startfältet är en frivillig kategori. Ta ett kort från kortleken, vänd på timglaset och börja rita. De andra spelarna/din motståndare måste ge sin bästa gissning om vad du ritar. De måste gissa tills det sista sandkornet har runnit ut ur timglaset.
Om ingen gissar rätt i tid kan lådan avslöja första bokstaven i det som spelaren försöker rita. Här måste de andra deltagarna fortsätta att gissa. Om en deltagare gissar ordet efter att den första bokstaven har avslöjats måste den deltagaren flytta sig 1 fält framåt. Om ingen kan gissa ordet får ingen flytta sina pjäser.
Du får inte skriva bokstäver, siffror eller tala när du ritar.