Handelsvillkor

BETALNING

PartyVikings accepterar betalning med större betalkort, MobilePay och Paypal. Vi tar inte ut några kortavgifter. 

Din betalning kommer att dras från ditt konto när varan skickas.

PartyVikings krypterar all din kortinformation med det så kallade SSL-protokollet (Secure Socket Layer). Detta innebär att obehöriga personer inte kan läsa ditt kortnummer eller annan information under transaktionen med PBS.

LEVERANS

Beställ före 17.00 skickar vi paketet samma dag. Detta gäller från måndag till lördag med Postnord. Försändelser sker med Postnord, Danske Fragtmænd, DPD eller UPS.

När du har gjort din beställning får du ett e-postmeddelande med din orderbekräftelse. När beställningen är packad skickar PartyVikings ett e-postmeddelande med din faktura på eftermiddagen kl. 17.00, följt av ett annat e-postmeddelande med en spårningslänk för att följa ditt paket. Leveranstiden är 2-3 dagar.

Korrekta leveranser kräver att fraktleverantören uppfyller dag till dag-leveranser. Om fraktleverantören är försenad kommer detta att försena leveransen i förhållande till det begärda leveransdatumet. PartyVikings kan inte hållas ansvarig för förseningar hos fraktleverantören. Om leveransen är mycket försenad (flera dagar) eller helt och hållet uteblir skickar PartyVikings naturligtvis en ny leverans utan kostnad. Lördagsleveranser med Postnord är möjliga. Därför rekommenderar vi att du kontaktar din lokala paketbutik och försäkrar dig om att paketbutiken tar emot lördagsleveranser från Postnord.

PAKETBUTIKSLEVERANS

När ditt paket levereras skickar Postnord dig både ett SMS och ett e-postmeddelande. För att ta emot ditt paket måste du ta med dig paketnumret, mottagarens namn och ditt eget foto-ID.

Om du låter någon annan hämta paketet behöver din vän bara ta med sig sin egen legitimation, paketets nummer och mottagarens namn. OBS! Om en paketbutik är full av paket, till exempel inför en semester, levereras paketet till en annan närliggande paketbutik.

FÖRETAGSLEVERANS

Paketet levereras till receptionen eller till den person som Postnord kontaktar på adressen. Om ditt företag har en särskild leveransplats kommer paketet förmodligen att levereras dit. Du får inget meddelande när varan levereras. Den lämnas vanligtvis i receptionen om inte andra särskilda arrangemang har gjorts med Postnord på den aktuella platsen.

PRIVATLEVERANS

När du väljer privat leverans får du ett e-postmeddelande från Postnord på kvällen klockan 19.00 som informerar dig om att paketet har skannats på den lokala Postnord-depån. Utöver denna information kommer du att uppmanas att ta ställning till följande punkter:

  1. Är du hemma för att ta emot paketet i morgon?
  2. Om du inte är hemma, kan Postnord leverera paketet på din egen risk?
  3. Om du inte är hemma och paketet inte kan lämnas kvar, ska Postnord leverera paketet till närmaste paketbutik?

Om paketet blir försenat kommer Postnord att informera dig om ett nytt förväntat leveransdatum. Om du väljer att få paketet levererat till ditt hem som förstahandsalternativ får du inget meddelande när det levereras.

REKLAMATION

När du tar emot en vara med defekter och/eller fel, ta bilder av alla fyra sidor på varan, inre och yttre förpackning (bubbelplast, brunt papper, kartong, kartonglåda etc.) och fraktleverantörens förpackningsetikett. Skicka bilderna till info@partyvikings.se omedelbart efter mottagandet samma dag. Vi kommer då att svara på din förfrågan och förklara nästa steg i din reklamation. Om tillräcklig dokumentation tillhandahålls och om ditt klagomål anses vara rimligt får du en ny produkt. Alla förpackningar och varan måste bevaras och får inte användas förrän reklamationen har behandlats.

Köplagens brist-regler kan gälla vid köp av varor. När du handlar på PartyVikings som konsument har du 24 månaders garanti. Det innebär att du antingen kan få varan reparerad, utbytt, pengarna tillbaka eller en prisnedsättning, beroende på den specifika situationen. Det är ett krav att reklamationen är berättigad och att felet inte har uppstått till följd av felaktig användning av produkten eller annat skadligt beteende.

Du måste klaga inom en "rimlig tid" efter att du har upptäckt felet på varan. Om du reklamerar inom två månader från det att du upptäckte felet, kommer reklamationen alltid att anses vara i tid. Vid mottagande av beställningar med Danske Fragtmænd måste dock reklamationen göras vid mottagandet eller senast samma dag vid skada både till transportören och PartyVikings.

Om du reklamerar som företag gäller allmänna regler för klagomål. Om du som företag tar emot ett paket/pall med transportören med skador, måste du reklamera skadan till fraktleverantören och PartyVikings samma dag som den tas emot. Du måste skriva under för mottagandet, om paketet/pallen inte är skadad. Detta gäller även för K. Hansen Transport och Danske Fragtmænd.

Returen sker genom att kontakta PartyVikings, varpå PartyVikings ordnar en upphämtning på din adress eller så måste du leverera returpaketet till närmaste paketbutik. Det är inget krav, men hanteringen underlättas om fullständig information följer med paketet - till exempel en kopia av orderbekräftelsen, registreringsnummer och kontonummer för det bankkonto till vilket återbetalning kan ske, kopia av tidigare korrespondens etc.

Om reklamationen är berättigad återbetalar vi dina (rimliga) fraktkostnader. Varorna måste alltid returneras i korrekt förpackning och kom ihåg att skaffa ett kvitto på att de skickats så att vi kan återbetala dina fraktkostnader.

För fel, brister eller eventuella uteblivna leveranser, vänligen kontakta: e-post: info@partyvikings.se eller telefon: 0844 688 396

För kommersiella inköp är reklamationstiden 3 månader.

RETURRÄTT

PartyVikings erbjuder en förlängd returperiod på 100 dagar. Det betyder med andra ord att du har 86 dagar på dig att meddela oss att du vill använda vår utökade returrätt och sedan 14 dagar på dig att skicka tillbaka paketet. Meddelandet måste lämnas via e-post info@partyvikings.se med hjälp av standardformuläret för retur, som du hittar längst ner i dessa villkor. I din anmälan måste du tydligt informera oss om att du vill utnyttja din utökade rätt till retur. Du kan inte frånträda avtalet genom att helt enkelt vägra att ta emot varorna utan att ge oss ett tydligt meddelande. När vi har fått tillbaka paketet till vårt lager kan vi byta ut din beställning mot något annat i stället.

ÅNGERRÄTT

PartyVikings ger dig 14 dagars ångerrätt, varefter du har 14 dagar på dig att skicka paketet från din adress. Om du utövar din ångerrätt kommer vi att återbetala alla betalningar som vi mottagit från dig, inklusive leveranskostnader (med undantag för eventuella ytterligare kostnader som uppstått till följd av att du valt en annan leveransmetod än den billigaste standardleveransmetoden som vi erbjuder), utan onödigt dröjsmål och under alla omständigheter senast 14 dagar från det datum då vi mottar ett meddelande om ditt beslut att frånträda detta avtal. Vi kommer att göra en sådan återbetalning genom att använda samma betalningsmedel som du använde för den ursprungliga transaktionen, om du inte uttryckligen har kommit överens om något annat med oss.

Om du är ansvarig för en värdeminskning kommer denna automatiskt att dras av från köpeskillingen.

Om du som företag handlar antingen via partyvikings.se eller b2b.partyvikings.se finns det ingen ångerrätt.

RETURER

Du måste returnera din beställning till oss så snart som möjligt, dock senast 14 dagar efter att du har ångrat ditt köp. Du måste stå för de direkta kostnaderna för att returnera varorna. Du bär risken för varorna från och med leveranstillfället. Om du returnerar din beställning utan originalförpackning kan du få en begränsad återbetalning. Om du vill vara säker på att du får tillbaka alla dina pengar rekommenderas att du returnerar allting som du har mottagit det.

Du kan ångra ett köp även om varan har använts. En vara är endast använd om den används mer än vad som är möjligt genom att prova varan i en fysisk butik. Om varan är använd måste en konkret bedömning göras av vad varorna kan säljas för som begagnade till en annan konsument. Eventuell värdeminskning kommer att dras av från återbetalningen.

Om du får en felaktig eller skadad vara och vill returnera den så skickar vi dig en etikett som du ska fästa på paketet. Om du vill använda en annan leveransmetod än den billigaste standardreturen som PartyVikings erbjuder, får du stå för skillnaden.

PartyVikings tar inte emot paket som skickas per efterkrav, till en privat adress eller till en paketbutik. Returer kan också göras genom att vägra mottagning eller genom att du levererar paketet personligen till vårt lager, efter överenskommelse.

Vi kan hålla inne med återbetalningen tills vi har fått tillbaka varan, om du inte har lämnat bevis på att du har returnerat varan innan dess. Du kan också häva köpet genom att lämna ett tydligt meddelande och överlämna det personligen till ovanstående adress.

När vi har tagit emot returen från dig, vänligen notera att det tar mellan 7 och 14 dagar innan pengarna återlämnas. Detta beror på att de returnerade produkterna måste kontrolleras för defekter innan vi skickar tillbaka pengarna till dig.

I nästa punkt anges till vilken adress en retursändning ska skickas eller levereras.

UPPHÄMTNING & VARURETURER

Både upphämtning och retur av varor sker till adressen nedan:

PartyVikings ApS
Springbjergvej 16
7183 Randbøl

För upphämtning, vänligen kontakta PartyVikings.se via e-post info@partyvikings.se eller telefon 0844 688 396 för att boka ett datum och en tid för upphämtning så att vi kan se till att vår lagerarbetare har ditt paket redo när du anländer till vårt lager.

PERSONUPPGIFTSPOLICY & COOKIES

För att ingå ett avtal med PartyVikings måste följande information registreras från dig: Namn, adress, telefonnummer och e-post. PartyVikings registrerar och vidarebefordrar denna information för att kunna skicka varorna till dig. Din IP-adress registreras också, men den kommer vanligtvis bara att användas i polisutredningar. Generellt sett kommer all din information inte att lämnas ut till tredje part, överföras eller säljas vid något tillfälle. Din information lagras säkert på PartyVikings och är endast tillgänglig för betrodd personal. Vissa av våra samarbetspartners behandlar också dina personuppgifter, men uppgifterna behandlas enbart för PartyVikings' räkning och samarbetspartnerna får inte använda uppgifterna för sina egna syften.

På PartyVikings har du alltid rätt att invända mot den registrering som vi har gjort om dig, och du har rätt att få veta vilken information vi har om dig. För att få denna information, vänligen kontakta info@partyvikings.se. Detta gäller i enlighet med lagen om personuppgifter.

För mer information om vår integritetspolicy och cookies, klicka på länken i sidfoten "Integritetspolicy".

KLAGOMÅLSPROCESS

Om du vill klaga på ditt köp kan du kontakta PartyVikings via e-post info@partyvikings. eller telefon 0844 688 396. Om vi inte lyckas hitta en lösning i godo kan du lämna in ett klagomål till de relevanta myndigheterna, förutsatt att villkoren för detta är uppfyllda.

Nævneneshus.dk
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg

www.nævneneshus.dk

Om du är konsument och bor i ett annat EU-land än Danmark kan du klaga till EU-kommissionens klagomålsportal på nätet här: www.ec.europa.eu/odr

När du lämnar in ett klagomål, ange vår e-postadress: info@partyvikings.se

Ångerformulär

Du kan ladda ner PartyVikings' standardiserade ångerformulär HÄR, som måste fyllas i och skickas tillbaka tillsammans med paketet du vill returnera.

Villkor och försäljningsvillkor senast uppdaterade 01.09.2020