vanliga frågor

  • Vad har hänt med min leverans?

    Vad har hänt med min leverans?

    Om du har beställt innan klockan 17:00, mottager du ett sms från GLS så snart de har hämtat ordern på vårt lager. Du får också en spårningslänk från PartyVikings.se för att spåra din beställning. Du får denna information under dagen när din beställning packas. GLS har en leveranssäkerhet på 98%, vilket är den högsta i landet, om beställningen görs mellan måndag och torsdag. GLS levererar också på lördagar till alla paketutlämningsbutiker i Sverige. Lördagsleveranser kan också bero på om paketutlämningsbutiken har personal som tar emot paket på lördagar eller inte. Vi rekommenderar därför att du kontaktar din lokala paketbutik gällande beställningen. Vid leverans av paket kan det förekomma förseningar eftersom GLS levererar per vägtransport. Det kan förekomma trafik, olyckor, felscanningar etc. som kan orsaka förseningar.Om du ännu inte har fått ett SMS från GLS eller ett e-postmeddelande från PartyVikings.se inom två arbetsdagar, vänligen skriv till info@partyvikings.se. Kom ihåg att skriva vilken beställning det handlar om och vad problemet är, så hjälper vi dig.

  • Kan jag spåra mitt paket?

    Kan jag spåra mitt paket?

    Ja, det kan du. När GLS har hämtat paketet får du ett SMS från GLS och ett e-postmeddelande från PartyVikings.se med ett 12-siffrigt paketnummer. Du kan använda detta paketnummer för att spåra ditt paket på www.GLS.dk.

  • Varför har jag bara fått en del av min leverans?

    Varför har jag bara fått en del av min leverans?

    Kontrollera om du har fått fler spårningslänkar från GLS. Ofta skickas vissa artiklar separat. Detta gäller till exempel vår Viking Ölbong 100 cm, eftersom den skickas separat i en kartong. Paket kan inte kombineras till ett paket eftersom det strider mot GLS regler.Det kan finnas delar av din leverans som tillfälligt inte finns i lager, därför skickas dessa varor först senare. Om så är fallet kommer vi att skicka ett e-postmeddelande till dig om att en vara är försenad. Kontrollera ditt skräppostfilter för detta e-postmeddelande.Om du inte har fått en extra spårningslänk eller ett e-postmeddelande om försenade varor, vänligen kontakta oss på info@partyvikings.se så undersöker vi saken och hittar en lösning.

  • Hur returnerar jag min vara?

    Hur returnerar jag min vara?

    Om du vill utnyttja din returrätt är du välkommen att skicka tillbaka din vara, förutsatt att den är i samma skick som när du fick den. Det betyder att den inte får ha använts.För att returnera din vara skickar du ett e-postmeddelande till info@partyvikings.se och anger ditt beställningsnummer och vilka varor du vill returnera.Om du vill begära en returetikett från oss måste du ange detta i ditt e-postmeddelande. Returetiketten kostar 60 DKK, som du betalar via MobilePay till nummer 90980.Så snart vi har fått kvittot på din betalning skickar vi dig en returetikett via e-post, som du kan fästa på ditt paket och sedan lämna in till din närmaste GLS-paketbutik.Om du vill använda en egen paketetikett kan du skaffa den i en paketbutik. Paketet ska skickas till följande adress:

    PartyVikings.se ApS
    Springbjergvej 16
    7183 Randbøl

    VIKTIGT!:

    Det måste tydligt framgå av förpackningen vilket beställningsnummer den returnerade varan kommer från. Detta kan göras genom att använda vårt ångerformulär.

  • Min produkt är defekt, vad gör jag?

    Min produkt är defekt, vad gör jag?

    Om du har fått en defekt produkt, skicka ett e-postmeddelande till info@partyvikings.se. Det måste tydligt anges:

    • Vilket ordernummer det gäller
    • Vilken artikel som är defekt

    Så snart vi har fått ditt e-postmeddelande kommer vi att undersöka om det är en transportskada eller en defekt. Om felet beror på felaktig användning ersätter vi inte varan.

  • Jag vill avbryta hela eller delar av min beställning, vad gör jag?
    Min vara är defekt, vad gör jag?Om du vill annullera hela eller delar av din beställning, skriv till oss på info@partyvikings.se eller ring oss på 70 40 40 30.Om din beställning ännu inte har skickats kan vi eventuellt annullera den. Om den har skickats kan vi tyvärr inte avbryta den, men du är välkommen att returnera den oönskade varan.
  • Jag har angett fel leveransadress, vad gör jag?

    Jag har angett fel leveransadress, vad gör jag?

    Tyvärr kan vi inte ändra den valda leveransadressen. Om du har valt leverans till ett lager spelar detta dock ingen roll, eftersom din egen adress inte är relevant för detta.Om du har valt privat leverans kan du försöka kontakta GLS för att göra dem uppmärksamma på detta.

  • Min beställning har returnerats till er innan jag har hämtat den, vad gör jag?

    Jag har angett fel leveransadress, vad gör jag?

    När ditt paket har levererats till den valda paketcentralen har du 10 dagar på dig att hämta paketet. Om du inte hämtar ut paketet innan dess returneras det automatiskt till oss. Om du vill att ditt paket ska returneras tillbaka till dig, skicka ett e-postmeddelande till oss på info@partyvikings.se. Återleverans kostar 39 DKK i fraktkostnad.

  • Hur använder jag prisgarantin?

    Jag har angett fel leveransadress, vad gör jag?

    Om du har hittat den köpta produkten billigare någon annanstans kommer vi att prismatcha inom 30 dagar. För att detta ska vara möjligt gäller dock följande regler:

    • Priset får inte vara beroende av ett medlemskap eller en prenumeration.Det får inte vara tal om några öppningserbjudanden, begränsade erbjudanden eller fynderbjudanden.Du måste kunna styrka varans pris, den aktuella webbshopen eller butiken och datumet för det gällande priset.Produkten måste finnas i lager i butiken eller webbutiken.
  • När drar ni pengarna?

    När drar ni pengarna?

    Vi drar pengarna för din beställning efter att GLS har hämtat den. Om det gäller DIN DESIGN Beer Pong-bord eller Beer Pong-mugg drar vi av beloppet vid köpet som en deposition.

  • Kan jag betala via EAN-faktura?

    Kan jag betala via EAN-faktura?

    Ja, det kan du. Detta anges helt enkelt som betalningsmetod när du beställer.

    Om det handlar om DIN DESIGN BeerPong-bord eller Beer Pong-mugg drar vi av beloppet vid köpet, som en deposition.

  • Varför reserverar ni ett belopp på mitt konto?

    Kan jag betala via EAN-faktura?

    Ofta reserverar NETS ett belopp på ditt konto som motsvarar köpesumman. Detta görs för att garantera betalningen.Om du annullerar din beställning kan reservationen av beloppet ligga kvar i upp till 30 dagar. Denna reservation kan inte avbrytas av oss eftersom det är NETS som hanterar detta.

  • När återbetalar ni mina returnerade varor?
    När återbetalar ni mina returnerade varor?Så snart vi har tagit emot de returnerade varorna och kontrollerat deras skick återbetalar vi pengarna till ditt konto. Det kan ta 3-4 bankdagar innan beloppet syns på ditt konto. Det belopp som returneras motsvarar varans värde eller det avtalade returbeloppet. Om du har några frågor om det returnerade beloppet är du välkommen att kontakta oss på info@partyvikings.se.

  • När kommer ni att svara på mitt e-postmeddelande?

    När kommer ni att återbetala mina returnerade varor?

    Vi kommer att svara på ditt e-postmeddelande så snart som möjligt, målet är inom 24 timmar på vardagar. Vi svarar på e-postmeddelanden i kronologisk ordning. Om du skickar ett nytt e-postmeddelande till oss i samma tråd kommer ditt e-postmeddelande att hamna längst bak i kön igen.Om du inte har hört av oss inom 24 timmar kan du försöka kontakta oss på Facebook eller på 70 40 40 40 30.

  • Kan jag hämta min beställning hos er?

    Kan jag hämta min beställning hos er?

    Ja, det kan du. Om du vill hämta din beställning från vårt lager kan du kontakta oss på info@partyvikings.se eller 70 40 40 40 30 för att komma överens om en hämtningstid. Detta görs för att vi ska kunna se till att det finns några av varorna på lagret.

  • Kan jag hämta torris?

    Kan jag hämta torris?

    Ja, det kan du. Vi vill dock påpeka att detta inte kan hämtas på vårt lager i Randbøl.

    Detta skall hämtas i Struer, där produktionen av denna vara sker. Om du vill ha detta kan du ringa oss på 70 40 40 30.

  • Kan jag välja ett specifikt leveransdatum för torris?

    Kan jag välja ett specifikt leveransdatum för torris?

    Ja, det kan du. När du gör en beställning av torris kan du skicka oss ett e-postmeddelande med ditt beställningsnummer och önskat leveransdatum.Om du inte skickar oss ett e-postmeddelande med denna information kommer vi att skicka den till dig på nästa möjliga arbetsdag.OBS: Torris levereras endast tisdag-fredag på grund av avdunstning!

  • Varför fick jag inte lika mycket torris som jag beställde?

    Varför fick jag inte lika mycket torris som jag beställde?

    Torris avdunstar. När du beställer 10 kg skickas 10 kg från vår leverantör av torris. Torris avdunstar dock med 20-25 % per dag, vilket är anledningen till att du ofta bara får 7-8 kg torris.

  • Hur designar jag ett Beer Pong-bord?
    Hur designar jag ett Beer Pong-bord?

    Vår produkt DIN DESIGN Beer Pong-bord ger dig möjlighet att utforma ditt eget beer pong-bord. Observera att den fil som du skickar till oss är exakt den som kommer att tryckas. Kom därför ihåg att ta bort de streckade linjerna och siffrorna om du inte vill ha dem. Dessa anges endast för att visa var koppar vanligtvis står, mått på bordet etc. Om du vill att det ska finnas markeringar för koppar, kom ihåg att skriva dessa markeringar på den skickade filen.När du har gjort detta skickar du ditt beställningsnummer och bifogar en bild av den önskade designen till info@partyvikings.se.

    Om PartyVikings.se skall hjälpa till med att designa ditt bord, kommer en avgift som motsvarar uppgiftens omfattning att tas ut.

  • Hur lång tid tar leveransen av DIN DESIGN Beer Pong-bord?

    Hur lång tid tar leveransen av DIN DESIGN Beer Pong-bord?

    Som regel tar leveransen 3 veckor från den dag då designen tas emot av oss och beställningen är slutförd och betald. Detta kan dock variera eftersom det kan förekomma förseningar på grund av problem med frakt, produktion eller liknande.